Een paar manieren om customer churn te verminderen

Geen reden tot paniek, er zijn dingen die je hier en nu kunt doen om de customer churn te verminderen.

Om je op weg te helpen, hebben we in dit artikel  een paar manieren voor je bij elkaar geraapt om de customer churn te verminderen.

How to reduce churn?

Analyseer waarom er churn optreedt

Ja, dit klinkt misschien duidelijk, maar laten we het nog eens benadrukken: je moet gewoon uitzoeken waarom klanten besloten hebben om te vertrekken.

De eenvoudigste manier om dit te doen is door met de klant te praten. En met “praten” bedoel ik echt praten: je klanten aan de telefoon krijgen is de beste optie. Op deze manier kun je aantonen dat je je echt zorgen maakt en kun je direct ontdekken wat er mis is gegaan.

Weetje: 68% van de klanten vertrekt omdat ze denken dat een bedrijf niet om hen geeft.

Ga niet de luie weg op door de klanten exit enquêtes te sturen, maar bel ze gewoon op en vraag waarom ze zijn vertrokken. Dit geeft je de directe feedback van je klanten over het al dan niet oplossen van hun problemen of het veroorzaken van problemen met je product.

In feite doet de communicatie met de klanten wonderen in het analyseren van de karnen. En daar moet je actief alle kanalen voor gebruiken: telefoon, e-mail, website, live chat en sociale media. De waardevolle feedback over hoe goed je jouw klanten van dienst bent, is slechts een telefoontje, een e-mail of een enquête. Zo eenvoudig is dat.

Ga in gesprek met uw klanten

Een andere manier om churn te voorkomen is om je klanten actief te betrekken bij je product.

Geef je klanten redenen om terug te komen door hen de dagelijkse waarde van je producten te laten zien, door je producten, diensten, aanbiedingen en etc. onderdeel te maken van hun dagelijkse workflow.

Dus, hoe kun je dat doen? Om te beginnen bied je uitgebreide en veelzijdige informatie over de belangrijkste functionele voordelen van je product en bied je regelmatig nieuwsupdates aan, zoals aankondigingen van deals, speciale aanbiedingen of komende upgrades.

Ook hier geldt weer dat je op alle kanalen met je klanten in gesprek moet gaan.

Lees ook: Het kiezen van de juiste veiligheidsschoenen